Tilbage til oversigt Tilbage til forsiden på The Live Museum's officielle website!

"Born Under a Bad Sign"


Efter udgivelsen af pladen stod The Live Museum nærmest i en situation, hvor man havde vundet en stor sejr uden rigtigt at have tænkt over, hvad man skulle bruge den til eller hvordan man kom videre. Havde Bush-regeringen været klog og skelet til disse erfaringer, var Irak-krigen givetvis gået ganske anderledes. For nu bare at sætte det lidt i perspektiv.


Man kunne måske også sige på det på en anden måde: At bandets hæderkronede uprofessionalisme kombineret med deres almindelige talent for uheld endnu en gang gik op i en højere enhed.


Max Bjævermose

Max Bjævermose

 

Uddrag fra musikmagasinet Jam

Uddrag af artikel fra musikbladet "Jam" hvor Tour Rock, Albani-plakaten og bandets almindelige skærmydsler omtales

Albani-logo
Albani-logo

Som det for eksempel også havde gjort året før, hvor Albani-bryggerierne ville sponsorere en A2-plakat pga. Tour-rock sejren. Bandet holdt da en række møder med en ung, slesk Max Bjævermose-type fra Albanis PR-afdeling, hvorefter Carsten brugte en uges tid på at tegne noget, som han personligt følte var den flotteste plakat han nogensinde havde lavet. Stolt klistrede han den til med Albani logoer, hvorefter Gert fik originalen overdraget. Han skulle alligevel ned til Albani for at aflevere en bunke af Rytmepostens plakater, så han vedlagde rentegningen i samme pakke.


Det forholdt sig således, at spillestedet hver måned gav bryggeriet et halvt hundrede arrangementsplakater, som de kunne hænge op i deres bygninger samt på diverse værtshuse og spillesteder. Det forholdt sig desværre også således, at Albanis almindelige fremsgangsmåde med disse plakater var at bede kontorbudet om at deponere dem i papircontaineren. Dér forsvandt Live Museums plakat også hen, og derfor kom ingen nogensinde til at se den.

 

Carsten blev ringet op nogle dage senere af føromtalte unge PR-mand, som var meget undskyldende og fortalte at originaltegningen til plakaten var blevet væk. Carsten, som blev vækket ved opringningen, og desuden havde alvorlige tømmermænd og derfor var i et usædvanligt ondt lune, måbede lidt, hvorefter han knaldede røret på i vrede. Kort efter blev han ringet op endnu en gang af den nu yderligere undskyldende PR-mand, som med stor lettelse forkyndte, at bryggeriet havde tænkt sig at være storsindede og forære bandet en hel kasse øl som kompensation. Carsten, som nu havde samlet sig lidt, fortalte, at han også ville være storsindet og lade være med at pudse Grafikerforbundets sagførere på dem, hvis de til gengæld betalte et par tusind for det spildte arbejde. Pengene blev betalt, men herefter var luften mellem de to parter omkring frysepunktet.

 

Fremme ved sommeren 91 fik bandet endnu et alvorligt slag, da producer og lydmand Thomas Fog var så heldig at få job som A&R-mand hos pladeselskabet BMG – et job han sikkert var som skabt til. Det betød desværre at han flyttede til København og ikke havde tid til at fortsætte som lydmand, hvorfor han og bandets veje skiltes efter halvandet års meget frugtbart samarbejde.

Tilbage til 1991 – del 2   Frem til 1991 – del 4